Робота з обдарованими дітьми

"Система освіти має забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості"


РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ 

Обдарована особистість – сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.


Основні завдання роботи з обдарованими дітьми: 
1. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.
2. Створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку особистості.
3. Розробка і впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання.
4. Виховання національно-свідомого громадянина України.
5. Здійснення просвітницької та видавничої діяльності.
6. Надання можливостей учням реалізувати творчі здібності на терені дослідницько-пошукової та наукової діяльності.


Основні принципи роботи: 
1. Гуманізм.
2. Демократизм.
3. Природо відповідність.
4. Системність.
5. Принцип розливального навчання.
6. Єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.
7. Культуровідповідність.



Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:
1. Повага до бажання учнів працювати самостійно.
2. Індивідуальний підхід до особистості учня. Врахування психічних особливостей.
3. Створення атмосфери свободи, виключення будь-якого тиску на дитину.
4. Схвалення результатів діяльності в одній галузі з метою спонукати себе в інших галузях діяльності.
5. Підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей.
6. Надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників.
7. Здобування максимальної користі з хобі, захоплень, індивідуальних нахилів.
8. Заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності.
9. Терпиме ставлення до можливого безладдя.
10. Переконання учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не ворогом.


Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми. 
1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. 
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї. 
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини вундеркінда. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів. Інша крайність – приниження унікальних здібностей з боку вчителя – недопустима.






Немає коментарів:

Дописати коментар